Det tar länge att köpa blommor..

Då har vi varit och shoppat blommor och kryddor.. pappa följde också med och han var så less när vi gick på blomsterlandet alldeles för länge enligt honom.. att vi inte bara kunde välja nått sen vara klara.. så han gick runt med kundvagnen och suckade när jag stod & ville välja den FINASTE av den sorten jag skulle köpa. :) haha. men kul hade vi!
Jag tänkte att jag skulle bli lite "kreativ" & ha lite färska kryddor på balkongen.. jag vill göra balkongen mysig & fin så jag köpte basilika & dill.. dill brukar vi använda ganska mycket och basilika luktar så gott så jag tänkte att det måste vi ju bara ha. :) får hitta någon maträtt man kan den kryddan i. :)


Sen köpte jag lite andra blommor till att ha inne i lägenheten.. två stycken små kaktus liknande saker & tre andra större blommor.. men hann tyvärr inte plantera om allt och fixa dom nya.. så dom blev kvar hos föräldrarna så får åka dit någon dag/kväll och fixa det.. för dom skulle & hälsa på min farbror i hans stuga så vi hann inte göra klart.. synd, hade varit kul att se hur allt blev.. men måste dock köpa lite nya krukor också tror jag...

& imorgon ska vi åka till Ikea & Haglöfs i Happis, det ska bli kul.. vi ska fara med mina föräldrar som vi gjorde sist, det var kul.. så jag ser framemot att åka imorgon! :) Kanske man hittar någon kruka där..
hmm, har också upptäckt att jag skulle vilja ha fler fönster och sånt så man kan ha fler blommor, det är ju fint och hemtrevligt också! (kanske att jag håller på att bli som min mamma, hon gillar blommor och har massor med sånt i sin trädgård & inne i huset, det vill jag också ha när vi någon gång flyttar till hus.. jordgubbsland, rabarber, kryddor osv... massor med sånt måste dock bara läsa på lite hur man sköter allt.)
Jag har iaf lovat mig själv att ta hand om dom nya blommorna bättre än vad jag gjorde med dom vi hade innan.. ska vattna dom oftare och så.. :) för den här gången ska jag/vi inte lyckas med att få död på en garderobsblomma/jukkapalm.. haha.

På haglöfs är vi mest ute efter att hitta ett par bra vandringskängor eftersom vi ska till fjälls i sommar och vi var där förra året och vandrade i gympadojjoer vilket inte var någon höjdare. :)

Men Ikea blir det ju självklart också.. när man lika är där. :) men vi behöver inget speciellt därifrån men man hittar alltid något skoj när man är där.. :)

Kommentarer
Postat av: sofie

va kul de lät att handla blommor ;D.. Min kille använder färsk basilka jätte mycket.passar till det mesta typ :).. i marinader , på lax, till pasta sås, m.m. :)

kram!

2009-05-23 @ 22:33:20
URL: http://oneofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback